Return to Website

Dierenforum

Plaats hier al je opmerkingen, vragen en/of meningen over dieren.

Dierenforum
Start a New Topic 
Author
Comment
No Subject

Hallo Shirley,




Ik wil graag je vraag beantwoorden hoor!


Wij hebben in ons gezin van 4 personen ook 2 honden en ze maken zeer zeker deel uit van ons gezinsleven, bij ons is het zeker het geval dat we ook rekening met de honden houden bij bepaalde beslissingen. Vakantie boeken bv: vanaf jongs af aan zijn onze honden altijd bij de grootouders ondergebracht,dus niet gewend aan dierenpensions etc.


Door bepaalde omstandigheden kunnen onze honden daar nu niet meer tijdens vakantie's terecht dus dat houd voor ons in dat wij met vakantie boeken rekening houden met onze honden.


We proberen in eigen land iets te boeken waar ook 2 honden welkom zijn omdat wij onze honden van 6 en 7 1/2 jaar nu niet meer naar een dierenpension doen omdat ze het niet gewend zijn om in een kennel en bij vreemden te zitten,voor ons gevoel kunnen we dat nu niet meer doen! Dat is één voorbeeld van rekening houden met je honden als familielid.


Ook zorg je ervoor dat ze genoeg aandacht/liefde en goede verzorging krijgen net als wij zelf,kortom de hond is belangrijk voor ons en wij voor hem.


Het is natuurlijk wel belangrijk dat een hond wel de juiste plaats in een gezin heeft!Het is en blijft een roedeldier,en in een roedel heeft ook elk dier zijn eigen plaats en de hond moet wel weten dat hij de laagste rang heeft in een gezin anders krijg je verkeerde verhoudingen dus misverstanden in een gezin met een hond en daar onder voelt de hond zich ook niet prettig!


Nou Shirley ik hoop dat ik je vraag een beetje heb beantwoord en dat je er wat mee kunt,heb je nog meer vragen,stel ze dan gerust hoor!Veel succes met je werkstuk!


Groetjes Wilma