Return to Website

Frettig Prikbord

Je kunt hier je vragen stellen of berichtjes plaatsen, zelfs je kooi te koop aanbieden. Maar berichtjes waarin fretjes te koop worden aangeboden worden direct verwijderd. Wij willen hieraan niet meewerken. Mocht je een fretje willen, kun je contact op nemen met de vereniging "Frettig Gestoord".

Frettig Prikbord
This Forum is Locked
Author
Comment
View Entire Thread
Re: help


Hoi door de vakantie een beetje laat: Sorry!




Wij hebben ook de situatie gehad dat er 1 fret niet mocht eten en drinken. Onze oplossing was 2 voerbakken en 2 waterflessen op verschillende plekken, ze konden nooit allebij tegelijk verdedigd worden. Zo te horen moeten je fretten aan elkaar wennen dat kan er best wel eens heftig aan toe gaan. Je kunt het proberen door lapjes uit te wisselen, zodat ze aan elkaars geur wennen.


Wij hebben ze het laten uitvechten (zolang er geen wonden ontstaan) Restultaat ons kleintje Muga is de baas!


1 tip niet kijken het lijkt vaak erger dan het is. Je zal zien dat na een dag of 2 de rust keert.




Kijk uit voor het in je gezicht bijten. Straf het af en wees consequent.




Het is jammer dat je een fret zijn achtergrond niet kent, omdat ze uit de dierenwinkel komen. Je weet dus niet precies waarom hij zo bijterig is. (Kijk ook naar het hoofdstuk: Waarom bijten sommige fretten? Misschien heb je er wat aan?)




Als je huis/kamer fretveilig is kunnen ze best de hele dag los.


Dat gebeurt hier ook alleen als we slapen of weg gaan zitten ze vast. Verder hebben ze de huiskamer voor zich. We hebben een schot voor de deur naar de keuken gemaakt zodat we ons niet door een deur hoeven te wringen met het risico dat een fret vast komt te zitten tussen de deur.




Overal is dus wel een oplossing voor te bedenken! succes!

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

help ik zit met een probleem.ik heb 2 fretjes uit de dierenwinkel.eentje is eeen hartstikke lieve fret,vind het erg leuk om mee te gaan wandelen en kattekwaat uithalen thuis.maar ik heb nog een fret 2 weken jonger dan de andere albino die vaalt mijn andere fret telkens aan hij pakt die andere erg hard en dan zit ie lieve telkens in een hoekje,hij mag niet drinken en eten.hij valt mij aan en heeft 2 keer in mijn gezicht aangevallen.hij springt met zijn 2 poten tegen je aan en zijn bek wijt.soms is het erg eng je moet echt soms echt oppassen.Ze zitten apart in een kooi en de ene gaat er niet uit als de andere er ook uit is.hij vind het een beetje eng ook.wat kan ik hier tegen doen?die andere is een echte schat.kan een fret ook alleen zijn dat ik hem de hele dag eruit heb en dat ie alleen in de kooi moet als we weg zijn of gaan slapen?asjeblieft help.