RowNW.com Forum

Talk to other NW rowers

RowNW.com Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
*Seriemördaren iraniern Hamid Abbasi NOURY mördade minst 30.000 politiska fångar i 1988.*

*Seriemördaren iraniern Hamid Abbasi NOURY mördade minst 30.000 politiska fångar i 1988. Judedriven Sveriges korrupta domstolar befriade den massmördaren.*

**

*Hamid Noury-rättegången: En sadistisk tortyrvakt. 25.11.2021 På tisdagen höll en domstol i Sverige den första utfrågningen av Hamid Noury, en iransk före detta fängelsetjänsteman som har deltagit i massakern 1988 på 30 000 politiska fängelser. I sina starkt motsägelsefulla uttalanden på tisdagen visade Noury sitt sanna färg som hantlangare och brottsling. Noury arresterades 2019 i Sverige. Hans rättegång inleddes 2021. Nourys rättegång har innehållit hjärtskärande vittnesmål från överlevande från massakern 1988. Under massakern 1988 avrättades över 30 000 politiska fångar, mestadels medlemmar och anhängare av Irans folkmujahedinorganisation (PMOI/MEK). Noury var fängelsetjänsteman vid tidpunkten för massakern i Gohardahst-fängelset. Han var känd bland fångarna som Hamid Abbasi. Noury hade inledningsvis hävdat att han hade misstagits för någon annan. Men vid tisdagens utfrågning erkände han sin identitet.*

**

*Judestyrda Sveriges bluffdomstol har korrumperats… NOURY betalade smutsiga pengar till judiska domare i Sverige // Nourys kommentarer bestod av tre delar: att berömma kända brottslingar i regimen, upprepa samma grundlösa anklagelser mot MEK och förneka massakern 1988.*

**

*Massmördaren NOURY inledde sina kommentarer med att berömma brottslingar som Ruhollah Khomeini, Ebrahim Raisi (alias hängdomare), Assadollah Lajevardi (alias slaktaren av Evin) och Qassem Soleimani, som är ökänd för sina brott i regionen. Han sade; "president Raisi älskade"...*

**

*Massmördaren Hamid NOURY beskrev regimens nuvarande president Raisi som "den populära presidenten för det iranska folket". Raisi spelade en nyckelroll i massakern 1988 som medlem i Teherans "Dödskommission", en kommitté som dömde fångar till döden. Nourys "populära president" valdes i juni av regimens högsta ledare Khamenei, medan majoriteten av iranierna bojkottade regimens skenval. Noury berömde sedan Qassem Soleimani, den eliminerade befälhavaren för revolutionsgardets Quds-styrka, som var ökänd för sina brott i Mellanöstern, främst i Syrien och Irak. ”När [Soleimani] blev förolämpad”, sa Noury, med hänvisning till att ett av vittnen kallade Soleimani för brottsling, ”kände jag att världen skulle gå sönder på mitt huvud.” Noury kallade sedan Lajevardi för Teherans ”älskade åklagare”. Lajevardi hade personligen torterat, våldtagit och dödat många fångar på 1980-talet. Efter att Noury slutat berömma brottslingar började han attackera MEK och upprepade den iranska regimens anklagelser mot dess största demokratiska oppositionsgrupp. ”Det finns en organisation som kallas Folkets Mojahedin, men ingen i Iran känner dem vid det namnet. Alla iranier kallar dem Monafeghin”, sa Noury och använde den term som bara regimen använder för MEK. ”Om jag av misstag kallar dem för Mojahediner i mina kommentarer ber jag det iranska folket om ursäkt.”*

*Monfeghin är en nedsättande term som endast används av regimen. // Medan Noury försökte tona ner sin roll i massakern 1988 och förneka sin närvaro i Gohardasht-fängelset vid den tiden, erkände han sin roll i regimens brott på 1980-talet. Noury vittnade om att han hade deltagit i förtrycket av den kurdiska etniska minoriteten 1979. Han erkände att han fick arbeta i fängelset på egen ”begäran”. Han innehade olika positioner i olika fängelser nära Teheran. Han berömde sig själv narcissistiskt som en ”omtänksam” vakt som ”älskade fångar” och ”uppfyllde deras krav”. Ändå, som vittnen vittnade under hans rättegång, var Noury en sadistisk torterare som fann glädje i att trakassera fångar. Mojtaba Akhgar, en före detta politisk fånge, är en av de fångar som Noury personligen torterade. Enligt Akhgar torterade Noury och hans chef Mohammad Moghiseh, även känd som Nasserian, honom veckor efter massakern 1988. ”En dag kom Naserian och kallade på några namn, inklusive Javad Taqavi och mig. Han sa åt oss att gå ut, och det gjorde vi. Vi hade förbundna ögon på fängelsegården. Han berättade att shariadomaren hade dömt er till piskrapp. Jag skulle få 160 piskrapp och Javad 100. De band oss vid en metallsäng och piskade oss. Jag blev allvarligt skadad och kom knappt upp ur sängen”, sa Akhgar.*

*Iran: Människorättsregister för Ebrahim Raisi, ögonvittnesskildringar, Mojtaba Akhgar // Enligt Noury gick han i pension från fängelsearbetet 1991. ”Jag startade ett grus- och sandföretag”, sa han och tillade: ”Varje kväll kom jag hem med en resväska full av pengar.”*

**

*Massmördaren Hamid NOURY förnekar massakern 1988 (Recep Tayyip ERDOGANS metod) // Noury förnekade öppet att massakern 1988 någonsin hände och kallade den en ”påhittad och odokume